fbpx

MASAŻ TWARZY A JEGO WPŁYW SKÓRĘ?

Systematyczny masaż twarzy potrafi zdziałać cuda! Zmniejsza opuchliznę, redukuje zmarszczki, poprawia owal twarzy oraz stymuluje nasze komórki, dzięki czemu skóra wygląda jędrnie i sprężyście.

Po co wykonywać masaż twarzy?

Słońce, mróz, marszczenie brwi, ziewanie czy nawet śmiech, powodują, że na skórze pojawiają się linie, które większość z nas chce zminimalizować. Z roku na rok, komórki produkujące kolagen i elastynę wykazują coraz mniejszą aktywność.
Jedną z metod utrzymujących naszą skórę w dobrej kondycji jest coraz bardziej popularny – masaż twarzy! Do masowania twarzy, można używać również schłodzonego rollera z np.jadeitu lub kamień gua sha.

Jak przygotować się do masażu twarzy oraz jak masować twarz

Ważne aby masaż wykonywać zawsze na oczyszczonej i stonizowanej skórze twarzy.
Podczas jego wykonywania nie ciągaj skóry, może to bowiem powodować efekt przeciwny do zamierzonego. Najlepiej gdy przed jego rozpoczęciem nałożysz na twarz kilka kropel ulubionego olejku (np. arganowego). Dzięki czemu zapewnisz odpowiedni poślizg a olejek, dodatkowo – przez poprawę ukrwienia (spowodowaną późniejszym masażem) – zostanie lepiej wchłonięty.

Korzyści wynikające z masażu twarzy

Dotlenia skórę, dzięki czemu szybciej pozbywamy się zbędnych produktów przemiany materii a Twoja skóra staje się promienna.
Poprawia koloryt i ukrwienie skóry, przez pobudzenie krążenia krwi i limfy zmniejsza obrzęk i napięcie wokół oczu i na twarzy,
łagodzi bóle głowy i zatok. Zapewnia lepsze wchłanianie substancji są lepiej wchłanianie aktywnych aplikowanych na skórę (co zostało poparte badaniami „National Center for Biotechnology Information”). Poprawia metabolizm a tym samym stymuluje komórki odpowiedzialne za produkcję kolagenu i elastyny, które zapewniają m. in. jędrność czy elastyczność skóry, zmniejsza zwiotczenie skóry, linie mimiczne czy zmarszczki. Podnosi owal twarzy, koi i relaksuje. Podnosi koncentrację, doskonale wpływa na funkcjonowanie gospodarki hormonalnej.

Jak zrobić automasaż twarzy  samemu w domu?

Masaż twarzy można wykonać między innymi za pomocą dwóch metod:
1. masaż twarzy metodą głaskania – zaczyna się i kończy ruchami nazywanymi głaskaniem. Delikatne głaskanie łagodzi ból i sprawia, że skóra staje się gładka i elastyczna. Masaż twarzy metodą głaskania rozpoczyna się na mięśniach szyi (jeżeli występują jakiekolwiek problemy z tarczycą, warto ominąć tę część), a kończy na mięśniach czołowych.
2. masaż twarzy metodą rozcierania – powinien być wykonany okrężnymi ruchami, z większą siłą niż przy metodzie głaskania. Masaż rozpoczyna się od mięśni czołowych, a kończy na mięśniach podbródka. Automasaż techniką rozcierania skupiony jest na mięśniach okrężnych oka, ust oraz mięśni czołowych, ponieważ w tych miejscach w pierwszej kolejności pojawiają się zmarszczki.

Automasaż twarzy krok po kroku

Najłatwiejszy masaż twarzy to ten za pomocą techniki głaskania. Aby masaż twarzy przyniósł największe rezultaty, musi być wykonywany w odpowiedniej kolejności:


Na twarz należy nałożyć olejek, dzięki któremu automasaż będzie przyjemny i relaksacyjny. Należy rozpocząć od mięśnia bródkowego (broda) i masować palcami wskazującymi w kierunku ust. Następnie okrężnymi ruchami masuje się mięśnie wokół ust, mięśnie jarzmowe, śmiechowe i żwacze (znajdujące się na policzkach) należy masować od kącika ust w kierunku skroni i ucha. Masaż nosa wykonuje się od grzbietu nosa w kierunku czoła. Mięśnie okalające oko masuje się ruchami okrężnymi, zaczynając od wewnętrznego kącika, przez łuk brwiowy. Mięśnie czołowe masuje się całymi dłońmi od brwi do nasady włosów.

Inne Artykóły i porady

Trening to nie wszystko

Krok po kroku do wymarzonej sylwetki czyli trening to nie wszystko Czy warto mierzyć ilość wykonywanych dziennie kroków? Uważam, że warto. Szczególnie u osób mało

Codzienna dieta osób aktywnych fizycznie

Aktywność fizyczna powinna być codziennością każdego z nas. Coraz więcej osób decyduje się na uprawianie sportu, zarówno rekreacyjnie, jak i wyczynowo. Obserwuje się, że coraz

Czym jest trening EMS?

Trening EMS (elektrostymulacja mięśniowa) wywodzi się z fizjoterapii. Do stymulacji mięśni używa się kamizelek połączonych z elektrodami lub pojedynczych elektrod. Standardowo mięśnie otrzymują bodźce w